Studentene Celina Sandnes (t.v.) og Emma Tillman Haugland skriver bacheloroppgaver om HiMolde-studenters erfaringer fra høstsemesteret - om hjemmeeksamen og om fysisk aktivitet og studiemestring. Foto: Privat

Ber HiMolde-studenter svare om sitt høstsemester

– Vi har fått over 200 svar fra studenter ved høgskolen, men skulle gjerne hatt dobbelt så mange svar, sier Celina Sandnes (21) fra Midsund.

Fire HiMolde-studenter i juss og administrasjon som denne våren skriver bacheloroppgaver om studenters erfaringer fra høstsemesteret ved HiMolde, ber nå enda flere studenter svare på et spørreskjema de fire studentene har publisert i fellesskap.

Én av de fire er Celina Sandnes, som opplyser at hun undersøker om det er en korrelasjon mellom fysisk aktivitet og studiemestring.

– Jeg var litt usikker på om hva jeg skulle skrive bacheloroppgave om, men valgte dette temaet fordi jeg er interessert i fysisk aktivitet og eventuelle  positive effekter av det, sier Sandnes.

Også student Emma Tillman Haugland, som undersøker studentenes erfaringer med hjemmeeksamen i høstsemesteret, har flere spørsmål på det samme spørreskjemaet som Sandnes.

Den tredje oppgaven som er knyttet til spørreskjemaet, undersøker studentenes erfaringer knyttet til digital vs. fysisk undervisning. Denne bacheloroppgaven skrives i fellesskap av studentene Raymond Bugge og Ida Tøsse.

Målgruppen for undersøkelsen er studenter på årsstudier og bachelorstudier på Avdeling for logistikk og Avdeling for økonomi og samfunnsvitenskap.

«Dette er forskning som fremtidige studenter kan dra nytte av! Svarene vil selvsagt være helt anonyme. Vi håper du vil sette av 6-10 minutt å svare på spørsmålene,» skriver Sandnes, Haugland, Bugge og Tøsse i en melding der de oppfordrer sine medstudenter til å svare på spørsmålene som skal danne grunnlag for de tre bacheloroppgavene.

Her finner du det aktuelle spørreskjemaet!