På rektor Steinar Kristoffersens initiativ ble 90-meterskogen i A-bygningen på Molde campus før helga møblert med saccosekker og prydet med plakater om HiMoldes nye strategi.
– Jeg tror det blir flere som slår seg ned i gangen nå, sa Invild Aaase, tredjeårs logistikkstudent, som fredag var blant de første til å teste ut Kristoffersens saccosekker.
Julie Farstad, logistikkstudent på andreåret, var enig:
– De nye møblene gir folk en mulighet til å slappe av litt her, og ikke bare gå forbi.
Arbeidet med å sette ut saccosekker, krakker, plakater og roll-ups startet torsdag ettermiddag, og rektor Steinar Kristoffersen – initiativtager til det hele – fikk hjelp av flere ansatte til å gjøre jobben.
– Plakatene vi henger opp er blikkfang som skal formidle høgskolens nye strategi og kvalitetsarbeid til studenter og ansatte, opplyser Kristoffersen.
Han har selv skrevet tekstene til plakatene, men det er Tibe som har stått for den grafiske formgivingen.
Fredag var det grilling med rektor og høgskoledirektøren, noe som er en tradisjon under Åpningsuka ved HiMolde. Denne gangen regnet det, så godsakene ble satt ut på bord i 90-meterskogen.