Skal teknologien styre læringen, eller skal vi sette innholdet og kunnskapen først? spør Gammelsæter, Halse og Berg. Svaret er at vi trenger begge deler. Av DEODAT EDWARD MWESIUMO, professor Nylig startet Hallgeir Gammelsæter, Lise Lillebrygfjeld Halse og Dag Erik Berg en spennende debatt, etterfulgt av svar fra Svein Bråthen og påfølgende replikk fra trioen. Sentralt i … Fortsett å lese Ja takk, begge deler! →
Prorektor Svein Bråthen svarer i Panorama på vår kronikk om forholdet mellom innhold og teknologi i den æraen av digitalisering vi har vært og er inne i. Av HALLGEIR GAMMELSÆTER, LISE LILLEBRYGFJELD HALSE og DAG ERIK BERG Det aner oss at Bråthen leser vårt innlegg hovedsakelig som en kritikk av tiltak fra dagens ledelse. Selv om … Fortsett å lese Læringens seige slit →
Nasjonalt foregår det en heftig debatt om digitalisering i skolen. Skolemyndighetene har tilsynelatende blitt forført av det som fint omtales som mulighetene ny teknologi gir. Nå er mange blitt skremt og mer opptatt av teknologiens farer. Av HALLGEIR GAMMELSÆTER, LISE LILLEBRYGFJELD HALSE og DAG ERIK BERG Hvordan står det til hos oss på Høgskolen i … Fortsett å lese Digitaliseringens uutholdelige letthet →
Kjære høgskolen min, jeg har syndet. Det er tungt og vanskelig, men jeg må stå frem som uansvarlig. Jeg har satt meg på et fly og reist til Oslo, på en reise som kanskje ikke var helt nødvendig, om jeg skal være helt ærlig. Også til Oslo! Det som har vært smittens episenter i Norge, … Fortsett å lese Skam og tilstedeværelse →
I disse dager får studentene våre på andre året bachelor og master en epost der de blir invitert til å svare på en nasjonal undersøkelse om kvaliteten i sitt studieprogram. Undersøkelsen gjennomføres i regi av Kunnskapsdepartementet og NOKUT. Jeg leide nylig bil i Spania og fikk raskt etter innlevering en epost fra leiebilfirmaet der jeg … Fortsett å lese På en skala fra 1 til 10 →
"Panorama er Høgskolen i Moldes uavhengige nettavis. Panorama skal drive fri og uavhengig journalistikk i tråd med den frie presses idealer."