Stikkordarkiv: Tilstandsrapport for høyere utdanning

Tall og fortolkning

Nylig kom årets tilstandsrapport for høyere utdanning. Den inneholder enorme mengder tall, og mye interessant informasjon. Men tall må også fortelles, som det het i en sosiologisk artikkel for snart 20 år siden, som handlet om fortolkning av kvantitative data. I vår sektor gjelder det samme. Hvis for eksempel andelen som består eksamen i et … Fortsett å lese Tall og fortolkning

I norgestoppen på forskningvekst og fullførte mastergrader

Sterk økning i forskningsproduksjonen ved HiMolde i fjor, og høgskolen leverer fortsatt en høy gjennomføringsgrad på masterstudier. Det går fram av Tilstandsrapport for høyere utdanning 2016 som Kunnskapsdepartementet offentliggjorde i dag. HiMolde hadde med en prosentvis økning på 32,9 prosent i publiseringspoeng knyttet til forskning fra 2014 til 2015 relativt sett den tredje største veksten i publiseringspoeng … Fortsett å lese I norgestoppen på forskningvekst og fullførte mastergrader